Financieel Hulphuis helpt bij uw financiële vragen

Financieel Hulphuis

Bent u het overzicht kwijt wat u elke maand aan inkomsten heeft en wat u elke maand moet betalen? Piekert u over geld of brieven waar u zich geen raad mee weet? Lukt het u niet om via de computer uw zaken te regelen? Moet u een formulier invullen en komt u er niet uit?
Het Financieel Hulphuis biedt u in diverse wijken van Dordrecht en Hendrik-Ido-Ambacht gratis hulp tijdens de spreekuren. Woont u in Zwijndrecht? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. 

Waar kan het Financieel Hulphuis voor u doen?

  • Een overzicht maken van uw inkomsten en uitgaven
  • Hulp bij uw aangifte inkomstenbelasting tot vijf jaar terug
  • Ondersteunen bij het aanvragen van kwijtscheldingen van de gemeentelijke-  en waterschapsbelasting.
  • Het aanvragen van financiële voorzieningen zoals zorg– en huurtoeslag en het persoonlijk minima budget
  • Het invullen van formulieren voor uitkeringen, pensioen, bijzondere bijstand, Stichting Leergeld, voedselbank en kledingbank
  • Uitleg geven over brieven en met u samen contact opnemen met instanties

Medewerkers van het Financieel Hulphuis houden in diverse wijken spreekuur. Belt u even voor een locatie bij u in de buurt en maak direct een afspraak. Telefoon 078-750 89 67 maandag t/m donderdag 9-17 uur

Email info@financieelhulphuis.nl

 

Belastingaangifte

Inwoners van Nederland zijn al dan niet verplicht om elk jaar belastingaangifte te doen. De officiële periode hiervoor start op 1 maart en eindigt op 1 mei. Dit is wettelijk geregeld. Ook voor wie geen aangifteplicht heeft, kan het toch zinvol zijn om te kijken of u misschien recht heeft op belastingteruggave.

In dezelfde periode kan het Financieel Hulphuis ook de aanvraag kwijtschelding gemeentelijke belastingen en waterschapslasten voor u verzorgen.

Waar?
Tijdens de maanden maart en april is het Financieel Hulphuis op verschillende locaties, zoals buurthuizen en wijkcentra bij u in de buurt aanwezig. De mensen die u helpen met de belastingaangifte en kwijtschelding zijn hierin gespecialiseerd. Ook na 1 mei kunt u blijvend met vragen over de belasting en kwijtschelding bij het Financieel Hulphuis terecht.

Meer informatie vindt u in de folders inkomstenbelasting (IB) van uw betreffende gemeente, zoals hieronder vermeld. Omdat er elk jaar weer opnieuw inkomstenbelasting moet worden gedaan, wijzigt de inhoud van de folders jaarlijks.